Neen, ik kijk niet boos!


Ergens op het internet kwam ik deze tegen:


There's a thin line difference between:

Love and lust

Self love and vanity

Self esteem and ego

Pride and arrogance

Grit and stubborness

Aspirations and greed

Eating well and gluttony

Empathy and sympathy

 

Knowing and understanding the difference is what differentiates knowledge and wisdom.

 

 

Vrij vertaald:


Er is slechts een klein verschil tussen: 

Liefde en lust

Zelfliefde en ijdelheid

Eigenwaarde en ego

Trots en arrogantie

Vastberadenheid en koppigheid

Ambitie en hebzucht

Goed eten en vraatzucht

Empathie en sympathie


Het kennen en begrijpen van het verschil is wat kennis en wijsheid onderscheidt.


Even focussen op die ijdelheid. 

Ik probeer me er niet te vaak aan te bezondigen, aan ijdelheid. En, wie me goed kent, weet dat ik eigenlijk één en al zelfrelativering ben en er meestal geen moer om geef hoe ik erbij loop en

wat “men” van me denkt. Ik loop 90% van de tijd casual gekleed rond (90% van mijn kledij is tweedehands en slechts 10% nieuw gekocht) en ik schmink me 90% van de dagen niet. Ik laat om de 4 weken mijn haar kort knippen (lekker gemakkelijk), verf het zelf om de 6 weken en smeer wat crèmes en maskertjes op mijn gezicht om mijn huid in goede conditie te houden. Kortom: die ijdelheid, die valt best wel mee: 90% van de tijd is ze er niet, 10% van de tijd een beetje.
Uiteraard sta ik graag mooi op foto’s, kleed ik me wat op voor een feestje of etentje en doe ik mijn best om mijn lichaam wat in vorm te houden, ook al wordt dat elk jaar moeilijker en moeilijker.
Eén ding stoort me echter al meer dan 30 jaar: mijn verticale voorhoofdrimpel tussen mijn 2 ogen. Al sinds ik een tiener ben krijg ik de vraag waarom ik zo “streng” kijk, vraagt men me of ik “boos” ben. Ik denk zelfs dat dat vroeger als ik op stap de meest gebruikte openingszin was op café en op de dansvloer: “Zeg, waarom kijk jij eigenlijk zo boos?”. Wederom: we me écht kent weet dat ik eigenlijk een door en door positief ingesteld vrolijk mens ben!

Om te vermijden dat die rimpel door fronsen nog dieper wordt, draag ik bij het minste straaltje zon een zonnebril. Minder fronsen = minder diepe rimpels.

Nu de 50 stilaan lonkt en binnen een jaar voor de deur staat, vond ik het tijd om eens te kijken wat ik tegen die rimpel kan doen. Ik ben geen fan van invasieve en risicovolle plastische ingrepen, noch zie ik me zo direct met botox beginnen. Ze moesten maar eens te veel spuiten en mijn gezicht emotieloos achterlaten voor een half jaar. Dus startte ik enkele maanden geleden met hyaluronzuur dat ik smeer en oraal inneem. Daarenboven behandel ik mijn gezicht met een toestelletje dat er dagelijks wat stroom door jaagt, zodat mijn tamme gezichtsspieren terug wat geactiveerd worden en dus mijn gelaat wat rechttrekken. Allemaal goed en wel, maar die verticale rimpel, die ging ook daar niet mee weg.
Na een bezoekje aan Cryostretto in Hasselt heb ik de knoop doorgehakt en besloten hun huidverjongingsmethode eens te proberen. Gisteren was het dan zover… Heidi verdoofde eerst mijn huid lokaal met Emla-zalf en legde een metalen plaat onder mijn schouder (mbt elektrische geleiding) en ging dan met een heel fijn metalen puntje aan de slag (een soort van botte naald). Naast de rimpel werd de huid aangestipt, zodat die letterlijk verschroeit en je dus minuscuul kleine wondjes krijgt. Door de huid rondom je rimpel(s) “stipgewijs” te verschroeien met iets wat een beetje lijkt op een pyrografische pen, gaat je lichaam nieuwe huid aanmaken, die de rimpel zou rechttrekken. Althans, dat is de theorie erachter.
Benieuwd of het in de praktijk ook zo is. 


De behandeling duurt nog geen kwartiertje en is niet echt pijnlijk, maar wel ongemakkelijk. Pas op, je voelt dat uiteraard wel, maar het is zeker geen erge pijn. De avond zelf voelt de beschadigde huid wat verzeerd, maar vandaag – één dag later - valt ook dat heel goed mee. Ik voel het quasi niet. Ik zie er wel uit alsof ik een over een betonstrook geschaafd ben met mijn gezicht, waardoor het er veel erger uitziet, dan dat het voelt. 2x per dag Bepanthen-zalf erop en na 2 weken zou dat er al veel beter moeten uitzien met een definitief resultaat na 4 weken.

Of het dus gewerkt heeft en ik na 30 jaar van mijn boze rimpel vanaf ben, dat valt nog af te wachten… Wordt ongetwijfeld vervolgd.

 


Meer info: https://www.cryostretto.be/huidvernieuwing/ 

Je vindt Cryostretto in Hasselt op de Kapelstraat: Heidi staat je er te woord met raad en daad.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Liften zonder snijden

Mein Name ist "Fibromyalgie" (Christa Lunkenbein)