WW

Ja, ik durf te zwichten onder de druk van reclame...

Na het lezen van een artikel in de Libelle over de successen die sommigen met Weight Watchers geboekt hadden, ben ik dan ook snel naar hun website gegaan om er eens wat rond te kijken. Dat je bij inschrijving een Philips Saladmaker "gratis-en-voor-niks" bovenop je jaarabonnement krijgt heeft me dan ook snel over de streep gehaald om me ter plekke online in te schrijven, de dag voordat we op New York-reis vertrokken.

New York was leuk en ik was er amper bezig met mijn dieetplannen voor na mijn thuiskomst. Neen, volgeschrokt hebben we ons op vakantie niet, maar we hebben ons ook niks ontzegd. Behalve de cola light dan. Want, ook dat stond op mijn "to do's" voor na de vakantie: afkicken van de vuiligheid die cola light is. Op vakantie dronk ik er dus nog eentje per dag en sinds ik thuis ben (nu toch alweer 5 dagen) heb ik dat herleid tot niks. Hoofdpijn en futloos, dat wel. Maar, ik had al gelezen dat dat zou kunnen gebeuren. Jarenlang van 's ochtends tot 's avonds aan de cafeïne door die vuile troep naar binnen te werken; dan mis je nu die cafeïne-kick toch wel. En, ja, de hoofdpijn, dat is van de afkick. Gelukkig bevalt het drinken van sloten water me vrij goed; beter dan verwacht. Ik mis de "bubbels" zelfs niet en heb de indruk dat mijn maag me dankbaar is dat ik er geen koolzuur meer ingiet. Voorlopig ben ik dus van plan om het even helemaal zonder cola light te doen; benieuwd of ik dat morgenvroeg (eerste werkdag na 10 dagen vrij) nog even leuk ga vinden ;-)

Weight Watchers dus. Dadelijk na thuiskomst ben ik ermee gestart. Want, ik zou toch graag een paar kilootjes minder willen wegen en als ik eerlijk ben dan hoop ik nog steeds dat mijn gezondheid er misschien op vooruit zal gaan als ik 20 kilo afval. Misschien doen mijn spieren dan minder pijn en voel ik me terug beter? Het is dus niet omdat ik mezelf te dik vind of omdat ik vind dat ik MOET afvallen, maar omdat ik WIL afvallen. Mijn zelfbeeld is dus prima in orde en ik voel me goed zoals ik ben, maar wil wat aan mijn gezondheid werken... Terug wat bewuster leven en eten. Niet noodzakelijk slanker, maar wel bewuster!
Het feit dat de Weight Watchers me het komende jaar geld gaan kosten motiveert me extra om het niet als "vrijblijvend" calorie-monitorend appje te beschouwen, maar wil ik echt wel "waar voor mijn geld". En de salademaker die er eind deze week aankomt, die wil ik gebruiken om de komende lente- en zomermaanden zelfgesneden rauwkost op mijn bord te toveren. Ik wilde me sowieso een "nicer dicer" aanschaffen; dat ik nu de electrische versie ervan krijg, vind ik dus helemaal prima! :-)

Neen, naar de meetings zal je me niet zien gaan. Ik heb daar geen behoefte aan en ik ben niet competitiegericht en wil me in groep niet bewijzen, zodat het geen extra motivator voor me is om naar de "cursus" te gaan. Ik hou het bij het appje en de online-community om te delen in de ambitie van een bewuster, gezonder en fitter lichaam.





Reacties

  1. Goed van je!

    Succes :-)

    Laatst zei iemand trouwens tegen mij dat mijn pijn vast minder zou worden, als ik af zou vallen. Helaas kreeg ik mijn diagnose toen ik 20 kg lichter was dan nu en toen had ik dus óók pijn. Maarja.. voor de gewrichten (mijn voeten zijn ineens pijnlijker) is minder natuurlijk wel beter. Ik hoop snel goede resultaten te lezen.. misschien heeft je blogje dan gediend als reclame ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha :-) Ik begon ook ziek te worden toen ik zo'n 20 kilo lichter was dan nu :-)
      Voor m'n rug en gewrichten zou het alleszins wat beter zijn als ik wat minder zou wegen, denk ik dan. De fibromyalgie zal er niet van genezen, daar maak ik me geen illusies van... We zien wel wat het gaat geven. Ik hou je op de hoogte :-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Mein Name ist "Fibromyalgie" (Christa Lunkenbein)