Liften zonder snijden II


Een tweetal weken geleden ben ik voor het eerst bij Cryostretto in Hasselt binnengewandeld. Dat was voor een cryolipolyse van de kin, waarover ik hier al schreef.

Deze week wilde ik een ander stukje van mijn lichaam grondig én vakkundig door Heidi en plusdochter Nelle onder handen laten nemen: mijn buik.

 

Mijn lijf.

Tussen mijn 25ste en 30ste heb ik 4 prachtige jongens op de wereld gezet en dat heeft uiteraard wel wat sporen nagelaten. Zeker nu de 50 om het hoekje ligt te loeren, is alles helaas wat minder strak dan het ooit was. Doe daar een zittend beroep, te weinig beweging en een jaartje coronalockdown bovenop en de ooit redelijk strakke buik is eerder een wat uitgezakte versie van hoe ik het graag zou willen zien. Omdat ik een (dure) buikwandcorrectie liever niet zie uitdraaien in een onherstelbare invasieve ingreep met narcose en (onnodige) risico’s allerhande, heb ik me bij Cryostretto bevraagd wat zij voor me kunnen betekenen op vlak van niet-invasieve huidverstrakking.

Mijn buik op de dag van de behandeling



Cryo vs Waves.

Het oorspronkelijke plan om opnieuw voor cryolipolyse te gaan – het onderkoelen van vetcellen waardoor ze afsterven - werd deze week echter van tafel geveegd, toen bleek dat ik de afgelopen 2 weken (sinds mijn kin-behandeling) 4,1 kilo was afgevallen. Ik ben terug gestart met Weight Watchers om opnieuw een betere, slankere, fittere versie van mezelf te worden. Door dat gewichtsverlies adviseerden Heidi en Nelle me om NIET voor de cryo te gaan. Het bevriezen van de vetcellen zou mijn huid als een triestig leeg velletje laten doorhangen en dat is absoluut de bedoeling niet. Ik kreeg het advies om voor hun huidverstrakkend paradepaardje te gaan, de Waves.



Energiebanen.

Eerst werden er “voor-foto’s” gemaakt en werd mijn taille-omtrek gemeten (even meegeven dat ik die dag mijn rug en bekken enorm verrokken had, wat je ook op de foto’s ziet aan de S-houding van mijn lichaam).  Ook werden er met een stift lijnen op mijn rug getekend toen ik op het (heerlijk comfortabel verwarmde) behandelingsbed lag om de verschillende zones af te bakenen.

 

De behandeling startte op de rug (je ligt dus op je buik) met een toestel dat elektrische impulsen doorgeeft en zo de verschillende energiebanen in het lichaam als het ware wakker schudt en “reset”. Je schildklier, je organen, alles krijgt een “wake-up call” en wordt uit de winterslaap gehaald. 

Gelukkig is het toestel instelbaar per klant en kan je zelf kiezen wat “te verdragen” is. 

Omdat ik al enorm veel pijn had die dag (rugklachten) lag mijn tolerantiegrens helaas vrij laag, zodat ik voor de vrij softe ("groene") aanpak ging. Je voelt bij deze behandeling een soort van prikkeling/tinteling door je huid gaan, die nét niet onaangenaam is. Het is dus zeker een ontspannende ervaring, die geen pijn doet als je zelf goed aangeeft wat voor jou kan.

 




Huidverstrakking.

Nadien mag je je omdraaien en wordt de buik met een gel ingesmeerd en met een toestel behandeld dat de huid en de onderliggende weefsels koelt en verstrakt, echter zonder de vetcellen weg te koelen.  Tijdens de heel fijne en ontspannende behandeling door Nelle, werd er ook lichttherapie toegepast.

 

Nelle in actie


3 centimeter minder taille.

Vervolgens werd ik opnieuw gemeten (jawel, 3 centimeter minder taille!) en werden er na-foto’s gemaakt. Op de na-foto’s zie je dat mijn buik minder “overhangt”, dat mijn bips een pak strakker zit (ook al werd die niet afzonderlijk behandeld) én zelfs dat ik een pak rechter sta, wat vooral te danken is aan het verwarmde verzorgingsbed, denk ik ;-)


Links: voor - rechts: 2 uren later


Een 2-tal uren nadat ik er was binnengewandeld, stapte ik de deur buiten.



Enkele dagen later.

Als ik mezelf in de spiegel bekijk sinds afgelopen woensdag, dan ben ik – los van het feit dat ik nog steeds rugklachten heb en helaas opnieuw helemaal scheef sta – heel tevreden met mijn silhouet, dat er toch wel wat strakker uitziet, ook al is er nog wat werk aan de winkel mbt overtollige kilo's. Alles zit wat beter op zijn plaats, is minder uitgezakt.

 

3 dagen na de behandeling

 

Wat nu?

Zowel de behandeling van kin als van buik waren voor mezelf een kickstart om opnieuw wat meer te focussen op mijn lichaam, terug wat af te vallen en tegen de lente-zomer van dit jaar vaarwel te zeggen tegen mijn corona-lijf en voor een betere versie van mezelf te gaan. Cryostretto zal daar ook in de toekomst voor mij een deel van blijven uitmaken. Mij zien ze er dus zeker terug om nog wat aan de huidverstrakking te werken eens ik nog wat extra kilo’s kwijt ben. Cryostretto staat voor mij voor heerlijke verwenmomentjes, die me een extra duwtje in de rug geven om goed voor mezelf te zorgen.

 

 

 

Meer weten:

Cryostretto

Heidi De Wit

Kapelstraat 26

3500 Hasselt

info@cryostretto.be 

www.cryostretto.be









Reacties

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Mein Name ist "Fibromyalgie" (Christa Lunkenbein)