Liften zonder snijden


Wie me wat beter kent, weet dat ik meestal (of toch vaak) een kritische mens ben. En, wie me nòg beter kent, weet dat ik mijn best doe om me “wat te verzorgen”, zeker nu de 40 verder van me af is dan de 50. Geen buitensporige dingen… Redelijk gezond eten met veel kip en groenten, veel thee drinken, alcohol alleen in het weekend, bovenop de eigen scrubs en maskertjes zo’n 4x per jaar een professionele gelaatsverzorging, maandelijks de haren (thuis) laten knippen en (zelf) verven en aan het begin van de lente een kort zonnebankkuurtje om de winterblues te verdrijven.


Cryostretto
Tijdens één van mijn corona-wandelingen door Hasselt-Centrum viel mijn oog in de Hasseltse Kapelstraat op een nieuwe zaak: Cryostretto. Tegen de grote lichte raampartijen enkele opvallende voor&na-foto’s van kinnen, buiken en billen. Zichzelf-verzorgende-Cora wil dan dadelijk weten wat dat is, terwijl kritisch-denkende-Cora zoiets heeft van “Yeah, right! Het zal wel zijn…”  Wat ik dan doe als die 2 het niet eens geraken, is online alle mogelijke info opzoeken én/of een afspraak maken. Na wat opzoekwerk besliste ik dat ik er méér over wilde weten. Eerder deze week zwaaiden de contactberoepen na een verplichte corona-sluiting eindelijk hun deuren opnieuw open en dus stapte ik – met een afspraak op zak – vanmiddag naar Cryostretto om er mijn licht te gaan opsteken tijdens een kennismakend informatiegesprek.

 

 

Introductie

Sympathieke Heidi uit Meerhout (waar ze al 6 jaar een zaak heeft en aan “cryo” doet; Hasselt is haar 2devestiging, die deze week mbt corona voor het eerst open is) onthaalt me hartelijk, samen met haar plusdochter, die eerder in Hasselt studeerde en er de zaak mee draaiende gaat houden. Eerst nemen ze me mee naar een discrete omkleedhoek, waar ik hen mijn probleemzones mag tonen:

- Ik toon hen mijn kaaklijn, die omwille van de leeftijd al wat aan het verzakken is en die een hardnekkige plooi vertoont, waar zich een dubbele kinversie aan het ontwikkelen is sinds enige tijd. (Ja, ik geef aan hen toe dat dat een ijdel probleempje is en ben er me heel bewust van dat er ergere dingen in het leven bestaan) 

- Ook vraag ik hen of ze iets kunnen doen aan mijn (een beetje) overhangende oogleden. Want, volgens de oogarts moeten die nog wat langer doorhangen vooraleer ze er een schaartje kunnen/mogen inzetten. 

- En dan komt “la pièce de résistance”: mijn buik, die na 4 zwangerschappen nooit meer terug op zijn plaats kwam te zitten door enkele rake verticale striemen. Eender hoeveel ik sport, eender hoe mager ik ben (zelfs toen ik nog maatje 36 had), er hangt altijd een stuk met vet gevuld vel als een rol(letje) rond mijn middel te dansen.

 

 

De oplossing?

Ik trek mijn kledingstukken en mondmasker op hun plaats en volg beide dames terug naar de onthaalbalie. Er worden fotoboeken bijgehaald met heel veel voor&na-foto’s. Telkens staat er netjes bij vermeld welk soort van behandeling de geportretteerden hebben gehad en hoeveel keer ze die behandeling hebben ondergaan (meestal varieerde dat van 1 keer tot 3 keer). Er wordt me verteld dat resultaten van persoon tot persoon kunnen verschillen, maar beide dames bevestigen me ook dat er nog nooit iemand zonder enig resultaat naar huis ging.

Ook krijg ik uitgelegd hoe cryolipolyse of cryotherapie (“cryo”) werkt. De te behandelen zones worden sterk gekoeld, waardoor de aanwezige vetcellen naar ca. 7 à 8 graden gaan er daardoor kapot springen. Ze worden dan via natuurlijke weg door je lichaam uitgescheiden en zijn dus verleden tijd.

Mijn kin zou met slechts één cryobehandeling al een heel pak strakker zijn. Dat klonk me toch écht wel te mooi om waar te zijn. (Ik had weliswaar in een reportage al eens een cryobehandeling gezien bij een mannelijke journalist die met een dubbele kin kampte en was toen eigenlijk al enorm onder de indruk van het resultaat, maar bleef kritisch of het iets voor mij zou zijn.)

 

 

De proef op de som

Ondanks dat ik me had voorgenomen er alleen voor een gesprek naartoe te gaan en alles eerst thuis te laten bezinken, trek ik mijn stoute schoenen aan en vraag wanneer er plaats is voor mij én mijn kin. De beleving en het resultaat daarvan zouden me dan helpen bij het verder nadenken wat ik zou laten doen, dan wel of ik dit zot idee maar beter van me kon afzetten wegens "kwakzalverij". Bleek dat de persoon die vandaag normaalgezien ingepland was, afgebeld had omdat ze hoestte (dankjewel, coronarichtlijnen!), zodat ik dadelijk na mijn gesprek kon worden geholpen. 

 

Eerst werden er enkele “voor”-foto’s gemaakt van mijn gezicht in vooraanzicht, zijaanzicht en schuin aanzicht. Ook wordt mijn kaaklijn van oor tot oor gemeten: 24 cm. Ik leg me neer op het comfortabele bed en krijg een royale dosis verstevigingsgel op hals en kaaklijn gesmeerd. Vervolgens wordt er een koud metalen toestel op mijn gezicht geplaatst, waarmee in cirkelvormige bewegingen de contouren van mijn hals en gezicht gevolgd worden terwijl ik het de hand een gezichtsmassage krijg ter ondersteuning. De hele behandeling duurt 10 minuutjes per kant, 20 minuutjes in totaal. Het doet geen pijn, is niet akelig, maar voelt verfrissend aan zonder dat het écht heel erg koud is. Het is zelfs heerlijk ontspannend.

 

Nadien wordt mijn kaaklijn opnieuw opgemeten van oor tot oor en mag ik nog eens poseren om de na-foto’s te maken.

 

 

Tijdens de behandeling:
dwaze blik te wijten aan moeilijke selfie-pose ;-)


Look & feel

Als ik met de hand over mijn kin strijk, dan voel ik zelf al een enorm verschil! Daar waar voorheen ietwat doorgezakt vel hing, is het nu strak en glad. En, de lintmeter geeft aan dat mijn kaaklijn van 24 cm naar 22 cm is gegaan! (Thuis heb ik trouwens enkele uren later nog eens mijn kaaklijn van oor tot opgemeten en kom ik slechts aan 18 cm!) Ik heb dus enkele centimeters kin minder en een veel strakker ogende, gladde kaaklijn. 

Ik krijg de raad mee om veel water (of thee) te drinken om de afvoer van de dode vetcellen te bevorderen. Ook vertelt men me dat bij een gezonde levensstijl en voeding dit resultaat blijvend zou zijn.

Enkele uren na de behandeling schrik ik nog steeds als ik de spiegel passeer! Mijn gezicht is iets hoekiger dan voorheen en de verzakkende huid is weg. Het lijkt alsof ik nog wat lichte tintelingen voel in mijn huid, maar het is eerder een heel vaag gevoel.



Voor & na

  

Vervolg…

Het mag misschien ijdel lijken, maar mijn besluit staat alleszins vast om ook de andere probleemzones bij Heidi in Hasselt te laten aanpakken. De ogen, die ga ik allicht nog wat uitstellen. Want, die worden “gelift” met de “Touch Skin”-methode door mini-krasjes in de huid te maken, die zich dan rimpelloos herstelt. Ook al zagen de foto’s er veelbelovend uit en is het resultaat echt wel knap zonder dat er “gesneden” wordt, dan nog zie je er een week wat belabberd uit rond de ogen. Maar, mijn buikzone, die laat ik met plezier "bevriezen"! Achteraf zal ik dan met plezier opnieuw verslag uitbrengen. :-)  

 

 

Samenvattend

-       Je wordt opgemeten en gefotografeerd, zodat je resultaat gedocumenteerd wordt

-       Je kan zone per zone aanpakken in functie van je vertrouwen in de methode en je budget

-       Je kan je sessies spreiden in de tijd hoe het je uitkomt

-       Je bent geen gigantisch kapitaal kwijt aan beurtenkaarten, maar je betaalt per zone, per sessie

-       Ik betaalde voor 1 cryosessie voor mijn kin 120 euro

-       Voor mijn buik zal een eerste beurt op 130 euro komen en volgende beurten aan 150 euro

-       Je hebt ook nog een duurdere methode bij hen, die 400 euro per keer kost en niet alleen het onderhuids vet, maar ook het visceraal vet aanpakt

 

 

Meer weten:

Cryostretto

Heidi De Wit

Kapelstraat 26

3500 Hasselt

info@cryostretto.be

www.cryostretto.be



Ik lach misschien niet op deze foto, maar mijn kaaklijn ziet er wel goed/beter uit ;-)







Reacties

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Mein Name ist "Fibromyalgie" (Christa Lunkenbein)