Jokerweek...



Het lange verjaardagsweekend zit erop! Een jaartje ouder alweer…

Heel eerlijk: ik heb me van afgelopen woensdag tot vandaag (dinsdag) niet al te veel aangetrokken van mijn vastendieet, zodat ik van een “jokerdag” bijna een jokerweek heb gemaakt. De redenen: ik had PMS, ik heb 4 dagen verjaardag gevierd en de kinderen hebben verlof en zijn dus thuis (en willen 3 x per dag eten). Niet dat ik excuses wil zoeken of zo. Maar, erover liegen doe ik ook niet!

Het leek me dan ook verstandig van de weegschaal gewoon links te laten liggen. In PMS-weken weeg ik sowieso altijd al 1 à 2 kilo meer en het leek me vreselijk demotiverend om dan nog eens geconfronteerd te worden met dat gewicht. Gisteren heb ik me dan toch eens op de weegschaal gezet ’s morgens en ik was aangenaam verrast dat het allemaal nog wel meevalt. Ik woog 76 kg. Nog steeds een 2,4 kilo lichter dan 3-4 weken geleden.

Vandaag heb ik me – gezien we gisteren thuis wafeltjes gebakken én gegeten hebben – wijselijk niet gewogen en heb ik vandaag een “halve vastendag”. Een dag zonder eten waarbij ik toch het avondeten ga nuttigen met de kinderen: gezonde groenten en een stukje kipfilet.

Als volgende week de vakantie weer om is en de kinderen bij hun papa zijn, dan ga ik me opnieuw aan de spelregels houden…


Reacties

  1. Dag Cora, hoe gaat het ondertussen met het vasten ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Nancy, tja, ik had dat niet mogen doen met die jokerdagen (er wordt ook gewaarschuwd om dat NIET te doen), omdat het veel te moeilijk is om nadien het ritme aan te houden. Ook helpt het niet dat we al voor de 2de week op rij met verlengde weekends zitten en de kids dan thuis zijn. Want - zeker nu in de herfst - gebruik je die dagen om lekker uitgebreid voor hen te koken, er wordt al eens wat speculaas gegeten, pancakes of wafels gebakken... Kortom, ik heb me er de laatste 2-3 weken niet echt aan gehouden. Als ik werken ga, dan vast ik overdag wel, maar eet dan toch 's avonds. (Eigenlijk een Fast 5 ipv gewoon vasten)
      Hahaha, eigenlijk zou ik de ene dag "gewoon" moeten eten en de dag erop "Fast 5" :-)
      Tja, ik heb me bewust de afgelopen week ook niet echt gewogen, want dat frustreert me gewoon te zeer, omdat ik weet dat "normaal eten" = bijkomen. En, ja, zelfs op mijn eten letten wil niet zeggen dat ik afval.
      Ik ben dus zo direct nog geen maatje kleiner aan het kopen, wat kleding betreft en weet ook niet of ik het ga halen van 10-15 kilo af te vallen tegen volgende zomer...
      En, bij jou??? Hoe lukt om elke dag Fast 5 te doen? Vol te houden? Al veel kwijt?
      Alleszins nog veel succes!

      Verwijderen
  2. Dag Cora,

    Tot en met vorige week heb ik het heel goed gedaan, vind ik. Ik ben ondertussen 5 kg af.
    Deze week is het minder, heb net een pak frieten van de frituur op :-)
    Ik vind het heel goed vol te houden.
    Probleem bij mij is het feit dat als mensen beginnen te zeggen dat ik afgevallen ben dat ik i.p.v. gewoon goed verder te doen, denk van "ah, je ziet het al goed. Dan kan ik wel iets extra nemen".
    Fout dus!
    Vanaf morgen terug herpakken, se.
    Ooit lukt het wel eens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, dat gevoel ken ik, ja. Als de eerste hindernis genomen is, dan gaat het hier meestal ook terug de foute ipv de juiste kant uit...

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Liften zonder snijden II