Voor de non-believers en degenen die het - volgens de traditionele voedingsleer - gemakkelijker vinden om dadelijk te stellen dat dàt toch niet gezond kan zijn en dat een mens minstens 3x/dag MOET eten, heb ik nog enkele artikels ter info:

http://www.optimalegezondheid.com/gezondheidsvoordelen-van-het-vasten/
http://eoswetenschap.eu/artikel/vasten-gezond
http://missnatural.nl/langer-en-gezonder-leven-door-regelmatig-vasten/

Ik kan hier natuurlijk nog niet pronken met geweldige resultaten, gezien ik nog geen week bezig ben.

Maar, mijn tante is al 18 kilo kwijt, mijn oom 20 en zijn kameraad 24. Alle 3 zijn ze ca. 1 jaar geleden begonnen. De Facebookpagina van 10-in-2 heeft een kleine 20.000 volgers in (hoofdzakelijk) Oostenrijk en allicht gedeeltelijk in Duitsland, die zich toch wel allemaal goed voelen met het periodieke vasten. Veel van deze mensen doen het ook onder begeleiding van een arts en hebben allemaal vastgesteld dat hun bloedwaardes enorm verbeterd zijn (suiker en cholesterol). Of het nu daadwerkelijk levensverlengend werkt en alzheimer en parkinson zou afremmen, dat laat ik in het midden, maar ik onthou uit alle wetenschappelijk onderbouwde teksten toch wel DAT HET GEEN KWAAD KAN en dat het zelfs gezond is als je het goed doet (dit om het jojoën tegen te gaan).

Voor mezelf heb ik een realistisch streefdoel vooropgesteld van 2 kilo per maand. In totaal wil ik er graag 15 à 20 kilo vanaf, zodat ik tussen de 58 en 63 kilo ergens uitkom, wat een prima gewicht is. Dat zou me terug op maat 38 brengen. Binnen 10 maanden wil ik zover zijn, tegen dat de volgende zomer een feit is...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Liften zonder snijden II