10in2 na 13 dagen



We hebben er weeral een weekend opzitten volgens het schema één dag eten, één dag niet eten.

Ditmaal mochten we zaterdag eten en zondag niet. De zaterdag bestond – omwille van de sport- en privé-agenda – uit 3 broodmaaltijden: ’s morgens enkele sneetjes Duits roggebrood, type Pumpernickel. Na het zwemmen verse broodjes en ’s avonds Engelse “salmon sandwiches” met heel donker brood. De vastendag gisteren is goed meegevallen, alleen heb ik wat weinig gedronken. Om de één of andere reden lukt het me op het werk beter om de ganse dag water/thee te drinken, terwijl ik thuis vaak vergeet te drinken.

Het gematigd sporten (de uitvinder van de levenswijze raadt minigolf en seks aan) op vastendagen zou extra gewichtsverlies stimuleren, zodat we zondag een fijne herfstwandeling in de natuur zijn gaan maken. Beetje extra vitamine D opdoen in de herfstzon!

Het niet-eten zondag was iets moeilijker dan de week voordien, omdat we alle 6 kinderen thuis hadden en er voor hen wél eten moest voorzien worden. Dat werd dan pasta met ham en kaassaus. Tijdens het koken heb ik één van de kinderen laten proeven of de kruiding van de saus goed was. Gelukkig was er voldoende over om vandaag als lunch mee naar het werk te nemen.

Persoonlijk vind ik dat een fijne maar toch ook tegenstrijdige switch: dat je op “eetdagen” heel gewoon moet eten en dus alles mag. Je moet je dus die dag dwingen van NIET aan je lijn te denken en heel gewoon te eten, alsof je niet aan het diëten bent. Concreet dus toch 2 boterhammen met boter en beleg als ontbijt, pasta ham-kaassaus als lunchbreak en vanavond puree met kippenworst en erwten en wortelen. Dat alles aangevuld met gezonde tussendoortjes.
Natuurlijk zie je na zo’n eetdag aan je weegschaal dat je gegeten hebt. Vandaar allicht ook dat het eigenlijk verboden is van je te wegen ;-)

Tja, dat weegschaalverbod… Ik begrijp het wel dat het niet zo ideaal is van je te focussen op dat gewicht. Maar, ik heb die stimulans toch nodig om mezelf te overtuigen waarvoor ik dit doe. Want, als er geen resultaat was en de trendlijn niet van stijgend naar dalend zou gaan, dan hoefde het voor mij niet. Ik wil echt wel 10 à 15 kilo kwijt van waar ik nu sta. En, dat zal niet simpel worden…

Binnen een week is het thuis “verjaardagsweek”: ik krijg “een nieuwe voordeur” en mijn man verjaart dezelfde dag, zodat het dubbel feest is. Dan kunnen we sowieso het vasten al niet 100% consequent doortrekken en zullen we een jokerdag moeten inzetten. Ik vrees zelfs dat het er die week 2 zullen worden… Het afvallen zal daardoor ongetwijfeld afgeremd worden. Maar, ik heb me voorgenomen om mijn verjaardag goed te vieren, dus de lijn mag zich de week erop opnieuw herpakken.

Hopelijk gaat er deze en komende week nog wat gewicht vanaf, zodat het afremmen van het afvallen niet zo erg is :-)

Het resultaat van 13 dagen 10in2:




Reacties

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Mein Name ist "Fibromyalgie" (Christa Lunkenbein)