Healthy New Year!





Van een gênante confrontatie gesproken: er werd me dit weekend gevraagd of ik opnieuw zwanger ben! Wel, NEEN, dus. Goh, het deed me toch wel wat dat die vraag zo vlakaf op me afgevuurd werd. Vooral gezien men tijdens mijn 1ste zwangerschap nu 14 jaar geleden amper zag dat ik een kind verwachtte... 

Degenen die me goedbedoeld overladen met sussende complimenten "dat ik toch helemaal niet dik ben" en "dat ik écht niet op dieet hoef te gaan, omdat ik goed ben zoals ik ben" durf ik hier en nu dan ook ongelijk geven. Want, als men al vermoedens heeft dat je zwanger zou kunnen zijn, dan ben je écht wel te dik. Zo ervaar ik het althans.

Morgen starten we ons dieet met 2 "all you can eat"-dagen... We hebben eens in de kasten gesnuisterd wat er "op" moet, vooraleer we aan ons gezonder leven beginnen en hebben besloten dat we nog één keer willen genieten van een lekkere tomaten-kaasfondue met een uitgebreide salade op Oudejaarsavond. (Want, heel eerlijk, ik zie toch wel op tegen die verplichte schranspartij, zodat het dan maar beter lekker kan zijn en liefst ook nog een beetje verantwoord en gezond) Op de 2de dag, Nieuwjaarsdag, gaan we een kaasschoteltje met veel noten en brood eten, omdat we het enige tijd zonder zuivel en brood moeten stellen.

We zijn ondertussen ook al gaan "scouten" waar we de verschillende "verplichte voedingsmiddelen" van onze dieetdagen in grote aantallen kunnen krijgen. Want, "toast melba" of soepstengels zijn niet dadelijk dingen die we geregeld in huis halen. Ook hebben we een 0,5 liter thermos aangekocht, zodat de bouillon steeds mee kan.

Gezien we de laatste dagen nogal wat volk over de vloer gehad hebben (vandaar de tijdelijke stilte op deze blog), zijn de zelfgebakken kerstkoekjes zo goed als op (de rest krijgen de kinderen morgen), is alle Sinterklaassnoep op (incl. de guimauves, die zo verleidelijk in een bokaal op het aanrecht stonden) en hebben we de frigo, diepvries en kasten toch wel behoorlijk ontdaan van alle dingen die we tijdelijk even niet mogen eten.

Ik heb de laatste granaatappels opgespaard om morgen en overmorgen nog op te eten en fruitgewijs stappen we daarna over op groene appels en appelsienen.

Sinds mijn intakegesprek bij Instituut Tim Torfs en de confrontatie met mijn 14% overgewicht ben ik toch ook nu reeds wat bewuster gaan eten. Tijdens een bezoekje op de Hasseltse kerstmarkt Winterland heb ik dit weekend eens geproefd van 4 frietjes met mayo, at ik een halve braadworst en hield ik het bij slechts één smoutebol. Ik heb dus zelf niks besteld en heb toch kunnen proeven van al dat lekkers zonder er te overdadig in te zijn.Want, genieten kan je ook met mate, ook al is dat iets waarin ik nog wel wat training kan gebruiken.

Morgen en overmorgen wil ik dan ook vooral genieten van lekker eten en nog heel even profiteren van die voedingsmiddelen die enige tijd geschrapt gaan worden, zodat de start van het dieet eigenlijk best wel iets is om naar uit te kijken.

Morgenvroeg gaat ook de weegschaal, die nu onder de badkamerkast geschoven staat, tijdelijk goed weggestopt worden, zodat we niet in de verleiding komen onszelf te wegen...

De komende 2 dagen staan dus volledig in het teken van "all you can eat", zodat er allicht weinig tijd is om te bloggen, zodat ik iedereen nu alvast een goed, gezond én slank 2014 wil toewensen :-)


Reacties

  1. He bolleke!
    Bij deze ook voor jullie een gelukkig en gezond Nieuwjaar! Ik ga je blog opvolgen omdat ik je wil steunen en moed bij je wil halen om tegen de trouw ook minstens 15 kg minder op de weegschaal te krijgen. Alvast HEEL VEEL succes en laat jullie NIET door het medelijden van de anderen misleiden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gij kunt dat! Tegen mei allemaal slank :-)
      Heb vandaag toevallig nog een zeer motiverende foto gevonden van ons beiden in slankere dagen ;-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Liften zonder snijden II