Voorbereiding is het halve werk!

Ziezo, ik heb me vandaag een weg gebaand door de bundel en de brochure die ik bij Tim Torfs meekreeg.

Om het voor mezelf en mijn wederhelft gemakkelijker te maken (want hij zal dadelijk aan de start van ons Momentum-dieet gedurende 2 weken op verplaatsing zijn voor diverse beurzen en dus niet thuis eten of slapen en heeft het dan al dadelijk een pak moeilijker dan ik) heb ik de 3 fasen van het dieet tesamen met alle do's en dont's, de "eetplanning" en de timing voor het innemen van de diverse supplementen nauwgezet in onze digitale agenda's genoteerd, zodat we steeds kunnen terugvallen op die planner. Het is ook leuk om de 3 fasen mooi afgelijnd in de tijd op de agenda te zien staan, zodat de "eindmeet" concreter wordt voor onszelf. En, handig als je alles op je smartphone kan raadplegen en niet met je dieetbundel onder de arm overal naartoe moet.

Dankzij de agenda weet ik ook dat er al enkele loodzware uitdagingen gaan zijn:
- de Nieuwjaarsreceptie van de stad zal voor mij alcoholvrij gebeuren, met een flesje plat water op zak
- de "cava-klets" met vriendinnen medio januari zal voor mij zonder cava gebeuren en ik zal hapjes moeten bereiden voor mijn gasten, waarvan ikzelf niet ga mogen proeven (ik voorzie voor mezelf wel wat rauwe komkommer, bloemkool en selder en drink water ipv cava)
- 2 van mijn zonen zijn jarig tijdens het dieet
- mijn man zijn collega's uit Amerika komen op bezoek en we gaan met hen uit eten... Hier gaan we heel erg creatief moeten zijn, vrees ik. Want, op restaurant 100 gram biefstuk met zonder olie bereide groenten (rekening houdend met de groenten die niet mogen) bestellen, dat zie ik niet goed zitten. En, hen thuis uitnodigen voor een rustig semi-business-dinner, dat gaat niet, gezien onze 6 kinderen dan hier zijn.
- 12 dagen na de start van Fase 2 is er met het werk een kickoff inclusief personeelsdiner gepland. We konden "dieetwensen" doorgeven, maar ik ben ondertussen al ingeschreven en had hierbij geen rekening gehouden met het feit dat ik dan op dieet zou zijn. Ook hier zal ik dus een mouw moeten aan passen... Gelukkig mag ik die dag één glas wijn drinken en zal ik voor de rest veel "neen" moeten leren zeggen en allicht een heel klein beetje moeten zondigen, gewoon omdat het niet anders kan...
- Ons "2-jaar-samen-weekendje-weg" naar Amsterdam zullen we ook zo moeten inkleden dat we ons dieet dan perfect kunnen volgen. Vooral het hotelontbijt zal dus een hele uitdaging worden. Overdag kunnen we dan allicht wel ergens een slaatje gaan eten. We zitten dan in de 3 "uitsluipdagen" tussen fase 1 en fase 2 en mogen dan al terug bosbessen (en andere lekkere fruitjes) eten en laat die bosbessen nu iets zijn wat ik mega-graag eet en wat ik op vakantie graag ga halen in een lokale fruitwinkel of supermarkt om flanerend door onze vakantiebestemming gewoon op straat te snoepen.

Wat we alvast op ons kooplijstje hebben gezet zijn 2 kleine thermossen van 0,5 liter, zodat we ons bouillonnetje ook kunnen meenemen als we op verplaatsing zijn. Tijdens mijn werkdagen kan ik het soepje in de voor- en namiddag perfect op het werk klaarmaken met een kop gekookt water, maar tijdens een weekendje-weg of tijdens Walter zijn beursdagen in het buitenland is het minder evident om tijdig ons soepje te kunnen eten.

Je kan jezelf tijdens zo'n dieet sowieso geen wekenlang opsluiten thuis om gelijk kluizenaars te diëten, zodat we dus zullen moeten leren hoe we ermee kunnen omgaan "in het openbaar"...

Dat het dieet alcohol verbiedt, daar heb ik niet echt moeite mee. Dat ik helemaal geen cola light mag drinken en dat ook de 2 liter kruidenthee die ik nu per dag naar binnen giet niet meer mogen, daar heb ik het veel moeilijker mee. En, dat ik gedurende de 1ste fase mezelf niet mag wegen, dat zal me ook niet  meevallen, gezien ik de slechte gewoonte heb van me 's morgens dagelijks even op de weegschaal te zetten. Ik zal dus moeten toeleven naar de "weegmomenten" tijdens mijn coachingbezoeken aan Tim Torfs. Ik vind dat nu al spannend, zelfs nog voordat ik begonnen ben met diëten. Want, mijn verwachtingen liggen hoog, heel hoog. En, ik hoop dan ook dat ik van teleurstellingen gespaard ga blijven, gezien het dieet toch wel enige opgave en serieuze (zelf)discipline vraagt. En op dat vlak ben ik gelijk een klein kind: ik wil graag beloond worden voor mijn inspanningen.

Voor mezelf heb ik alvast een incentive ingebouwd: ik heb me voorgenomen om 2 à 3x per week kort te gaan relaxen onder de zonnebank, zodat ik niet alleen slanker, maar ook iets "frisser" voor de dag kan komen na mijn dieet.

Meer info over het Momentum-dieet:
http://www.mijnmomentum.be/nieuws/3-fasen-plan.html
http://timtorfs.mmtools.eu/lifestyle-coaching



Reacties

  1. Véronique Quintens26 december 2013 om 23:17

    Fantastisch Cora en Walter! Ikzelf ga op mn 'eigen manier' ook proberen 8 kg te verliezen. Yes we can!!"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de support, Veronique en ook veel succes gewenst :-)
      "Yes, we can!" en "Yes, we do!!!"

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Mein Name ist "Fibromyalgie" (Christa Lunkenbein)