2 Motivatoren

Toen ik vandaag het begeleidende boekje van het Momentum-dieet nog eens grondig doorlas, zijn er me vooral 2 dingen bijgebleven, die me gemotiveerd moeten houden op ogenblikken dat het moeilijk is om door te zetten:

  1. - Maak een foto van hoe je nu bent (en niet meer wil zijn)
  2. - Lijst op waarom je wil afvallen

De foto heb ik voor mezelf al gemaakt:





En voor wat het "waarom"-lijstje betreft:

  • - ik wil terug eender wat er in mijn kast hangt kunnen aandoen
  • - ik wil terug maat 36-38 hebben
  • - ik wil comfortabel in mijn trouwkleed passen
  • - ik wil geen dubbele kin meer
  • - ik wil geen "zwembandjes" meer die boven mijn broeken uitpuilen
  • - ik wil terug leuke kleedjes kunnen dragen in de lente
  • - ik wil geen oversized  "camouflagekledij" meer dragen
  • - ik wil geen opmerkingen krijgen of ik al dan niet zwanger ben
  • - ik wil me terug fit en dynamisch voelen
  • - ik wil terug meer energie hebben, ook om te kunnen sporten
  • - ik wil een gezonder leven
  • - ik wil alleen nog eten als ik honger heb
  • - ik wil leren "neen" zeggen
  • - ik ben het jojoën beu
  • - ik wil mijn metabolische klok minstens 20 jaar terugdraaien (van 52 jaar naar 32 jaar)
  • - ik wil een gezonde BMI
  • - ik wil 0% overgewicht scoren en een veel lager vetgehalte hebben
  • - ik wil het figuur van pakweg 5 jaar geleden terug
  • - ik wil mezelf terug graag zien
  • - ik wil me terug jonger en mooi voelen
  • - ik wil mijn verhouding tot voeding bijstellen naar een gezondere kijk


Verder diende ik (voor na de 3de fase van het dieet) een absolute gewichtsbovengrens te bepalen.
Moeilijk, gezien ik nog niet weet waar ik ga eindigen. Maar, voor mezelf zou ik durven stellen dat ik niet meer dan 62 kilo wil wegen, zodat ik dit als bovengrens ga nemen.

Gezien wegen er vanaf nu 3 weken niet meer inzit, heb ik gisterenochtend mijn maten eens genomen als vertrekpunt:

  • gewicht: 71,7 kilo
  • bovenbeen: 54 cm
  • buik: 92 cm
  • taille: 71 cm
  • borstomtrek: 85 cm
  • bovenarm: 30 cm


Benieuwd wat dat binnenkort zal zijn...



Reacties

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Mein Name ist "Fibromyalgie" (Christa Lunkenbein)