PMS!



Over mijn eigen PMS heb ik al eerder geschreven (Hoe PMS mijn leven beïnvloedt) en over hoe voeding PMS beïnvloedt, dat hebben anderen al gedaan (5-foods-that-feed-the-pms-monster). Maar, dat neemt niet weg dat afkick van cafeïne, nicotine, vetten, suikers, koolhydraten en alcohol niet echt maakt dat mijn PMS deze week licht te verteren is. Want, mijn lichaam wil chocolade (bij voorkeur in de vorm van chocopasta op een ultra-verse witte boterham met boter, hoewel ik helemaal niet graag wit brood eet) en chips (nacho's met warme kaasdip of zoiets, liefst vlak nà die boterham met choco!).

Hormonen zijn dus echt een pest, want ze brengen me dieetgewijs... euh... volledig van de wijs met hun dominante "goestingskes"...

De koffieautomaat op het werkt roept me: "Warme chocomelk!" (het is thans van die waterige suiker-oplosboel, die weinig weg heeft van échte chocolade), maar ik weersta. In de winkel laad ik mijn kar niet alleen vol overheerlijke seizoensgroenten en mooie stukken filetvlees, maar vul ik de leegtes in mijn kar op met zoete en zoute lekkernijen die ik nu niet eten mag, ook al zegt mijn PMS dat ik me moet volsteken met al dat "lekkers".... Ik koop het dan maar voor de kinderen, die reuzeblij zijn dat ze sinds de start van ons dieet geregeld met wat lekkers verwend worden... *grmbl*

Nu, eerlijk is eerlijk: het dieet valt nog steeds reuze mee!
We hebben geen honger, de groenten met vlees of vis zijn heerlijk en om de 2 uren eten maakt dat we de ganse dag fit en dynamisch zijn. En, mijn man smelt voor mijn ogen weg, qua omvang toch. Het effect bij hem is echt wel "wauw"!

Zelf ben ik met mijn omvang en gewicht deze week totaal niet bezig, gezien PMS-weken me traditioneel 1 à 2 kilo extra op de weegschaal opleveren, zodat ik besloten heb om me gewoon verder in PMS-leed te wentelen, me houdend aan het dieet en elke gedachte naar zoet of zout weg te knabbelen met wat we wél mogen eten, op momenten dat we het mogen eten...

En, door die ellendige PMS is het vandaag ook bij de sportieve gedachte gebleven! Ondanks het feit dat ik mijn fitnesstas vanochtend vol goede moed in de auto had gepakt om dadelijk na het werk te gaan fitnessen (of toch zeker even op de powerplate te gaan staan), ben ik na het werk snel door de supermarkt gesprint en dan dadelijk door naar huis, waar ik me zelf nu meer en meer in een vegetatieve staat begin te bevinden, omdat de PMS elk greintje dynamiek heeft leeggezogen.

Dus, een vrijdagavond "zetelen" voor TV... Moet ook af en toe eens kunnen.

Fijn weekend allemaal :-)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Mein Name ist "Fibromyalgie" (Christa Lunkenbein)