Start week 2


Ziezo, nadat we ons vanochtend thuis gewogen hebben op ons vaste ochtendmoment en op onze eigen weegschaal, ziet het er zo uit dat mijn man 6 kilo kwijt is en ik 2,2. Tesamen maakt dat maar liefst 8,8 kilo minder op 1 week, wat een zeer goed begin is. En, als je er rekening mee houdt dat ik op eigen kracht al van 73 kilo (midden januari) naar 71,7 was gegaan, dan hebben we tesamen de kaap van de 10 kilo gehaald op 3 weken tijd.

En, dat tijdens de feestdagen én tegelijk met het stoppen met roken.

Stoppen met roken leverde me vroeger - tijdens eerdere pogingen - altijd vlotjes 7 kilo extra op binnen 2 weken. Nu zijn er dat -2,2! Daarenboven is mijn spiermassa met 2,3 kilo gestegen, zodat mijn figuur best wel veranderd is op iets meer dan een week tijd. Tel daarbij dat ik op die week tijd mijn metabolische klok 11 jaar heb kunnen terugdraaien en nu - met 41 ipv 52 jaar - bijna op mijn échte leeftijd zit, dan ben ik daar best wel trots op. En, het dient toch wel vermeld te worden dat we allebei bruisen van de energie en dat de 30%-Cora van een 3-tal weken geleden zich toch alweer 80%-Cora voelt en dynamisch energiek door het leven dartelt.

Vandaag staat er niet alleen de 14de verjaardag van mijn oudste zoon op het programma, maar gaan mijn jongens en ik eerst nog een uurtje vinzwemmen, kwestie van ook het sportieve niet te vergeten. Mijn man is minder goed af, want hij is net vertrokken naar New York en heeft het de komende 4 dagen dus een pak moeilijker dan ik om zijn dieet "zondevrij" vol te houden, want op een vliegtuig zitten gedurende uuuuuuuren, geconfronteerd worden met een groot tijdsverschil (daar gaat ons mooi opgesteld dagschema!), op hotel verblijven en overdag op een beurs staan, dat is niet zo gemakkelijk te verenigen met ons dieet dan wanneer je thuis bent en alles binnen handbereik hebt. Maar, hij is goed voorbereid, was gisteren een half uur bezig om soepjes, toastjes, vitamines en Tagatesse in te pakken en hij heeft al opgezocht waar hij in de buurt van zijn hotel groene appels en citroenen kan kopen :-) Bovendien heeft hij het op restaurant gaan vorige week al eens "geoefend" in Duitsland en dat viel reuze mee. Hij ziet het dus helemaal zitten om de Amerikanen - ondanks alle vetrijke verleidingen ginder - te laten zien hoe wij Belgen succesvol afvallen :-)

Bij deze dus veel succes met het diëten voor mijn "dieetbuddy" en bijna-hubby Walter:
veel succes ginder, lieve schat! xxx


Reacties

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Mein Name ist "Fibromyalgie" (Christa Lunkenbein)