Woensdag = sportdag (Dag 7)




Aaaaaaargh! Dan is een mens vrij op woensdag en zou theoretisch toch wel een dik halfuur langer in bed kunnen blijven liggen tot 06.30 u (langer lukt niet, gezien de kinderen naar school moeten), wordt ie wakker om 4 uur 's nachts. Damn! En, erger nog, wakker worden van de pijn in knieën en heupen - lang leve de hypermobiele gewrichten. Juist ja, en dat was dus vanochtend, de dag waarop we extra-sportief gingen wezen...

Maar, wat ik me voorneem, dat doe ik ook, zodat we vanochtend - nadat we de kinderen naar school gebracht hadden - dadelijk zijn doorgereden naar de fitness. Ik ken die fitnesszaak al langer, ook al ben ik er de afgelopen 2 jaar niet meer geweest. Maar, ik ben er nooit eerder gaan fitnessen! Voorheen ging ik er uitsluitend "powerplaten", oftewel spieropbouwende "sport-voor-de-luie-mens" bezigen. Sinds vandaag heb ik er dus een 10-beurtenkaart voor de fitness en een 10-beurtenkaart voor de trilplaat. Idem dito voor mijn ventje, die zich voor mij opoffert om mee te gaan (hij vindt fitnessen namelijk helemaal niet leuk).

Het fitnessen was best wel leuk, eens we de technische knepen van de toestellen wat onder de knie hadden. We hebben niet héél erg gek gedaan, maar zijn er toch een klein uur bezig geweest - telkens 10 minuten per toestel - om af te ronden met een 20-minuten training op de trilplaat.

Ik moet hierbij iets bekennen... Ik heb me al meer dan een week niet meer gewogen en heb geen flauw benul wat ik momenteel - na een week dieet - weeg. Mijn ventje zondigt af en toe tegen die regel en weegt zich dus wél. Toen ik vandaag op de fitness een electromagnetische vetpercentagemeter zag liggen ben ik gezwicht. Neen, ik weet nog steeds mijn gewicht niet (op dat vlak wil ik de spanning er tot overmorgen in houden), maar heb toch mijn vetpercentage laten meten. Daar waar mijn vetpercentage eind december op 36,5% zat, zou dat volgens de meting in de fitnesszaak nu "slechts" 27,5% zijn. In hoeverre die meting betrouwbaar is, laat ik in het midden en de bodyscan vrijdag zal meer uitsluitsel geven. Maar, heel eerlijk, het gaf toch een licht triomfantelijk gevoel! Niet dat ik tevreden ben met 27,5%, want ik wil uiteraard een pak lager scoren, na het dieet.

Voor wat het sporten betreft is het vandaag gelukt om niet alleen te gaan fitnessen en te trainen op de powerplate, maar ook nog een uur te gaan vinzwemmen met de kinderen vanavond. Qua sport een zeer productieve dag en ik hoop dat ik dat kan volhouden op woensdagen. Momenteel, tegen de avond toe, voel ik wel aan rug en gewrichten (ik herhaal: lang leve de hypermobiele gewrichten!) dat ik vandaag best wel zwaar gesport heb voor iemand die voorheen op dat vlak niks deed.

De culinaire beloning vanavond was dan ook heerlijk nadien: groene asperges (hmmmmm, heerlijk!) - weliswaar uit Peru, want het is alles behalve het aspergeseizoen - met een 100 grams biefstukje op een bedje van rucola. Zaaaaaaaalig. En, morgen als lunch eten we de rest van die overheerlijke asperges, maar dan met een kruidenomelet van 3 eiwitten en 1 eigeel. Kan niet slecht zijn! :-)




Reacties

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Mein Name ist "Fibromyalgie" (Christa Lunkenbein)