Sport!

Morgen (woensdag) start mijn parttime ouderschapsverlof! Dat wil zeggen dat ik vanaf dan op woensdagen niet alleen meer tijd heb voor mijn kinderen, maar ook voor mezelf. Van zodra de kroost op school is afgezet, rijden mijn wederhelft en ik door naar de fitness om daar nog wat aan onze "vorm" te werken. Wederom een goede besteding van het uitgespaarde rookgeld!

En, in de late namiddag gaan we dan nog eens een uurtje vinzwemmen mét de kinderen, zodat de woensdag vanaf nu uitgeroepen wordt tot "sportdag". Het vinzwemmen hebben we trouwens afgelopen weekend al opnieuw aangevat, nadat het zwembad tijdens de kerstvakantie gesloten was. Zelf had ik al een maand of 2 niet meer gezwommen, gezien mijn virale infecties. Groot was dan ook mijn verbazing dat ik zaterdag het volledige uur heb uitgezwommen zonder problemen. Het ging zelfs verbazingwekkend vlot allemaal. Als het fitnessen morgen even goed gaat, dan gaan we nog échte sportievelingen worden.



Voor wat het fitnessen betreft kiezen we trouwens bewust NIET voor die ene goedkope keten die momenteel zo veel reclame maakt, maar gaan we voor een zaak van een zelfstandige uitbater, die ook voor begeleiding zorgt met individuele schema's en professionele opvolging.

Want, het was niet alleen mijn doelstelling om het roken op te geven en een kilo of 7 à 10 af te vallen, maar ook om iets aan mijn algehele conditie te doen, zodat ik me terug jonger, frisser en energieker voel. Sporten is dan ook een noodzaak.

Ik denk er zelfs aan om bovenop de 2 uren vinzwemmen per week en de woensdagvoormiddag-fitness eventueel ook op donderdagavonden naar de Bokwa te gaan. Maar, eerst het fitnessen eens uitproberen, want dat is ondertussen al jàààààààren geleden.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Mein Name ist "Fibromyalgie" (Christa Lunkenbein)