De archieven (Dag 17)

Ik ben vandaag eens mijn archieven ingedoken. Want, als excel-fan, heb ik nogal wat data met betrekking tot eerdere dieetpogingen op mijn computer beschikbaar.

Best wel grappig als je die achteraf bekijkt en ziet hoe niet alleen je gewicht, maar ook je "ik-moet-op-dieet-drempel" verandert:
  • Augustus 2011: 65,9 kilo (37 jaar): ik moest op dieet, want ik was nog nooit in niet-zwangere toestand zo zwaar geweest
  • Juli 2012: 67,8 kilo (38 jaar): ik moest op dieet, want ik was nog noooooit in niet-zwangere toestand zo zwaar geweest
  •  December 2013: 73 kilo (39 jaar):  ik moest op dieet, want ik was nog nooooooooooooit (zelfs niet in zwangere toestand!) zo zwaar geweest!! 
 Graag zou ik dan ook onder die drempel van 2011 willen geraken en dus toch wel onder de 65 kilo willen eindigen, in de hoop dat ik dat gewicht ga kunnen houden (ik ben ondertussen ook alweer een paar jaar ouder, hè). Vanochtend zat ik op 68,6 kilo, wat toch wel een pak beter is dan de 72-73 kilo van medio december.

Nadat ik vandaag - op dag 17 van ons dieet - een bezoek aan onze fantastische lifestylecoach Tim Torfs heb gebracht voor een uitgebreide bodyscan en me vanochtend thuis zelf gewogen had (ik weeg mezelf liever thuis op mijn eigen weegschaal, steeds nuchter op hetzelfde tijdstip, omdat me dat een beter beeld geeft van mijn gewicht), ben ik toch heel erg tevreden na 17 dagen. Ik ben ondertussen iets meer dan 3 kilo kwijt! Niet slecht...

Nu, toch even aanstippen dat het me niet zozeer om het gewichtsverlies alleen gaat, maar ook (en vooral!) om een betere verhouding in mijn lichaam tussen spiermassa, vocht en vet. (lees ook: lezersvraag-help-ik-val-niet-meer-af) Ik vind het dus belangrijker dat mijn lichaamsgewicht de juiste samenstelling heeft, dan dat ik snel kilo's verlies, die dan misschien vocht en spieren zijn, terwijl het vet blijft zitten.

Alleszins, na 2 weken zijn we - mijn toekomstige man en ik - meer dan tevreden. Mijn man is afgerond zo'n 7 kilo kwijt en ik 3. Dat maakt tesamen 10 kilo... oftewel 2 zakken aardappelen!





Reacties

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Mein Name ist "Fibromyalgie" (Christa Lunkenbein)