De 2 "eet-zoveel-je-wil-dagen" zitten er zo goed als op...

Nu de eerste dag van het nieuwe jaar er bijna op zit, zijn ook onze 2 "eet-zoveel-je-dagen" bijna om. De afgelopen 2 dagen zijn we 's morgens (nu ja, eerder 's middags, na het opstaan) gestart met telkens een carnitrine-capsule. Best wel zuur op een nuchtere maag, maar niet onaangenaam.

Gisteren, op oudejaarsdag, zijn we nadien naar Ikea gereden en hebben daar een "1-euro-ontbijtje" genomen. Verder stond er die dag een veel te grote pot tomaten-kaasfondue en steengrill op het menu (heerlijk vlees met zelfgemaakte sausjes) en een kleurrijke salade. Als dessertje een chocomousse en tijdens het feestvieren bij vrienden een glaasje cava en nog een kleine portie tiramisu met speculaas.

Vandaag zijn we heel laat opgestaan en zijn we de dag begonnen op z'n Engels: spek, omelet, gebakken aardappelen, witte bonen in tomatensaus, een halve éclair, een glaasje fruitsap en wat thee. Vanavond dan de rest van de kaasfondue en een uitgebreide kaasschotel met veel fruit (blauwe bessen, druiven en vooraf een granaatappel), noten en gedroogde vruchten.



Al bij al hebben we ons dus niet té zeer laten gaan en ook nog wel een beetje erop gelet dat er ook wat gezonde zaken op de eetagenda stonden.

En, heel eerlijk, écht leuk was het niet om 2 dagen lang véél te eten, gezien ik normaliter ook al geen verslinder van caloriebommen ben. Los van het feit dat deze 2 dagen je lichaam moeten aanzetten om de vetverbranding volop te starten zijn deze 2 dagen - in mijn geval - vooral "bewustwordingsdagen". Net omdat je alles mag en veel zou moeten eten, sta je erbij stil hoe zinloos eten vaak is en dat het niet altijd de basisbehoefte "honger stillen" is, die je doet eten. Je beseft op zo'n moment van overeten (zeker gezien deze 2 dagen voor ons op Oudjaar/Nieuwjaar vielen) dat we ons wel vaker gewoon zinloos volstouwen met eten, terwijl we helemaal geen honger hebben. De mindclick en motivatie om met het dieet te beginnen zijn voor mij dan ook enorm versterkt sinds ik me 2 dagen heb mogen volsteken met eten allerhande.

Los van het ongeremde eten heb ik eigenlijk vooral genoten van de laatste flesjes cola light, gezien ik die verfrissende caffeïne-kick toch wel ga missen. En ja, ook het eten van gevarieerde fruitsoorten (granaatappels, druiven, blauwe bessen) was leuk, gezien ik dat best wel ga missen nu er enkel nog appels en appelsienen (én rode vruchten, maar die zijn zo duur en broos momenteel, gezien het niet echt het seizoen is) op het menu gaan staan gedurende 3 weken.

Gezien we morgen niet alleen écht starten met fase 1 van ons Momentum-dieet, maar ook opnieuw werken gaan heb ik alvast de scampi gebakken voor morgenmiddag bij de salade en staat mijn overlevingspakket met zakjes bouillon en melba-toastjes en soepstengels al klaar. Omdat komkommer de ganse dag onbeperkt mag, ga ik me ook een komkommer meenemen naar het werk morgen om eventuele "dipjes" op te vangen, hoewel ik ervan uitga dat het met 6 kleine maaltijden, verdeeld over de dag wel zal lukken van geen honger te hebben.

Morgenavond na het werk gaan we dan ook voor de eerste maal naar de rookstopbehandeling, zodat ik eigenlijk niet goed weet of ik morgenavond nog ga roken of niet. Momenteel wel nog, ook weer volgens de leuze: ervan genieten nu het nog kan!

Dus, morgen is "dé dag", zowel op dieetvlak als op het vlak van rookstop.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Mein Name ist "Fibromyalgie" (Christa Lunkenbein)