Vriendinnen op bezoek (Dag 15)


Gisteren enkele vriendinnen op bezoek gehad voor een "cavaklets" (wij doen niet aan koffie!).

Het laten van de cava, ça va nog wel. Ik heb dus braaf het ene glas plat water na het andere gedronken. Maar, gezien 3 van de 4 rokers zijn kon ik het niet over mijn hart krijgen hen naar buiten te verbannen voor een sigaret, zodat er toch uitzonderlijk in de keuken werd gerookt. Het "gezellige samen (niet) roken" was dus best wel moeilijk, maar het is dan toch vrij vlot gelukt om er geen te nemen en er niet al te veel last van te hebben. Op dat vlak ben ik best wel trots op mezelf...

Geweldige vriendinnen als ze zijn hadden ze allemaal wat mee: potjes méringue, Turkse hartige koeken en aperitiefglaasjes met rucola, een beetje gerookte zalm en avocado. (Er was zoveel dat ik zelfs de kans niet kreeg mijn cake op tafel te zetten of de aan de kreeftensoep te beginnen, die ik voor mijn bezoek had voorzien) Het laatste hapje kon ik niet helaas niet laten passeren en ik heb dan ook enorm genoten van het glaasje rucola met avocado en het beetje gerookte zalm en de parmezaanschilfer ook gegeten (hoewel dat volgens mij allemaal maar pas in fase of 3 mag).
Het was dan ook maar een mini-portie. En, omwille van tijdsdruk had ik 's morgens mijn appelsien niet gegeten en had ik om 10 u ook geen soepje gehad, zodat gisteren op vlak van (tijdig) eten sowieso een beetje chaotisch is verlopen.

Op dus naar een nieuwe werkdag, zonder rokers, zonder zoete verleidingen en mét de mogelijkheid tot het aanhouden van ons (di)eetschema :-)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Mein Name ist "Fibromyalgie" (Christa Lunkenbein)