Op naar "Fase 2"!

De eerste 3 weken van ons dieet zijn voorbij gevlogen!

Sinds vandaag zijn onze carnitrine-ampullen (die we elke dag 's ochtends innamen) op en zitten we nu in een overgangsfase van 3 dagen, de zogenaamde "uitsluipdagen": onze porties vlees/vis zijn al een ietsje groter, we mogen terug alle groenten eten (eindelijk terug wortelen en boontjes) en het fruitaanbod is uitgebreider, zodat we ook al eens iets anders dan een appel of sinaasappel als ontbijt of avondsnack mogen.

Vandaag zijn we ons gaan wegen. Walter is ondertussen al meer dan 9 kilo kwijt op 3 weken en ikzelf ben eerder stabiel gebleven de afgelopen week (heeft allicht te maken met de PMS-week van afgelopen week en het feit dat ik nu ongesteld ben, wat me in niet-dieetperiodes ook altijd 1-2 kilo extra oplevert). Maar, ik ben toch al een 3 kilo kwijt. Nadat ik vorige week wat gezondigd had (PMS-eetaanvallen en ongelooflijk hongergevoel), wil ik fase 2 toch met de nodige ernst aanvatten.

Ik heb dan ook de menuvoorstellen voor die dagen alvast in mijn electronische agenda gezet als geheugensteuntje bij het winkelen of op restaurant. Want, fase 2 is een wisselen van dagen mét en dagen zonder koolhydraten. En, de menu's zien er heerlijk uit. Hopelijk val ik in fase 2 toch nog een paar kilo af, want dat het bij mij niet snel gaat, het afvallen, dat weten we ondertussen al wel. En, dat is niet omdat ik zoveel zondig of me niet aan de vele regeltjes zou houden, maar gewoon omdat ik voorheen al heel erg gezond en vetarm at, amper alcohol dronk en vaak light-producten gebruikte.

Op Walter ben ik enorm trots! Ondanks het feit dat ie een week in New York zat voor een beurs en de afgelopen week in Duitsland (hét vleeswalhalla!) vertoefde voor een beurs, is ie er toch in geslaagd om enorm af te vallen. Zo veel zelfs dat ie zijn eigen spiegelbeeld vreemd vond, omdat hij al jaren goed in zijn vel zit en nu letterlijk aan het wegsmelten is tot een slanker versie van zichzelf die hij niet meer kende. En, hij ziet er fantastisch uit!

Maar, ik ben ook wel wat jaloers, want mannen vallen zoveel sneller af én permitteren zich dan nog eens de ene zonde na de andere (als ik hoor waaraan Walter heeft toegegeven op de beurs - weliswaar in kleine porties - dan ben ik stikjaloers!)... Op dat vlak is het niet fair om vrouw te zijn! Onze onnodige vetreserves blijven wat hardnekkiger plakken, althans bij mij.

Nu, ik maak me geen zorgen en heb ook geen stress, zoals één van onze coaches vandaag wederom opperde. het is niet omdat ik aan de lijn  ben en erover schrijf, dat ik erop gefixeerd ben.

Want terug "100% Cora" zijn is zoveel meer dan afvallen alleen!
Ik wilde me dynamischer voelen (tot op heden is dat prima gelukt), wilde van de sigaretten af (ook gelukt tot nu toe), wilde caffeïne, suikers en vetten afbouwen om gezonder te leven en mijn lijf eens te "resetten" voor onze trouw (ook gelukt) én ik wilde 10 kilo afvallen (stand na 1/3de van het dieet: -3 kilo). Ja, ik ben dus heel erg blij dat ik rond Nieuwjaar de vrij drastische stap gezet heb tot het afkicken van zowat alles... En, Walter die "wel wilde meedoen" is er ook nog niet rouwig om, ook al heeft hij binnenkort zware kosten te doen, gezien alles hem serieus te groot geworden is...

Klaar dus voor fase 2!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Mein Name ist "Fibromyalgie" (Christa Lunkenbein)