Op restaurant...

Los van het feit dat het gisteren een nogal dure en noodlottige dag, die helemaal in het teken stond van Murphy (tegen 120 km/u heeft mijn wagen het begeven; opgelopen schade te duur voor wat de wagen nog waard is), was het ook de eerste keer sinds de start van het dieet dat ik op restaurant zou gaan. Mijn man had tijdens zijn vorige beursweek in New York al wat ervaring op dat vlak opgelopen, maar gisteren was het dan ook mijn beurt, in het gezelschap van 2 directieleden van de Amerikaanse firma waar mijn man voor werkt.

We waren wel goed voorbereid en hadden met onze lifestylecoach daags ervoor al enkele "valkuilen" en do's en don'ts besproken. En, dankzij de moderne technologie kon ik vooraf thuis op de computer de menukaart helemaal bestuderen en kijken wat in ons dieetplan zou passen. We hebben dan ook gekozen voor een restaurant dat ons goed bekend is en waarvan we de geserveerde maaltijden een beetje kunnen inschatten. Ook is het restaurant bekend voor zijn verse zeevruchten, wat ene troef is, gezien die zeer laag zijn qua calorieën en ook op de lijst met toegestane voedingsmiddelen staan in deze fase van ons dieet.

We hebben dan geopteerd voor 12 oesters (met 4 personen) als "apetisers" en als hoofdgerecht kozen we voor een slaatje "Surf & Turf" met kip en scampi, dressing apart geserveerd (ik was voorzien van een eigen potje 0%-dressing, die we wél mogen eten). Het slaatje bleek een énorme salade te zijn, met een bord dat ca. 1/3de gevuld was met overheerlijk fruit, dat we eigenlijk pas binnen 5 dagen weer mogen eten. Ondanks het feit dat het dus in deze fase niet mag, heb ik het fruit toch gegeten, gewoon omdat ik het niet verantwoord krijg om zulk duur en mooi gepresenteerd eten te laten teruggaan voor de vuilbak. Spijtig was wel dat mijn kip behoorlijk droop van het vet, daar waar dat bij Walter's bord helemaal niet het geval was. Ik vrees dus dat men de pan met de kip inclusief het braadvet op mijn bord heeft "leeggegoten", wat niet de bedoeling was en ook weinig smakelijk als er een laag vet in je saladebord drijft.

Maar, het heeft gesmaakt om eens op restaurant te gaan en te genieten van een maaltijd die ik niet zelf bereid had, gezien ik de laatste 3 weken zo'n 2 (soms zelfs 3 of 4 als de kinderen er zijn) gevarieerde maaltijden per dag klaarmaak en het gevoel heb niet anders te doen dan groenten te snijden. Na het eten hadden we wel beiden het gevoel dat we zo'n grote porties niet meer zo vlot aankunnen en dat onze magen toch wel gekrompen zijn ten opzichte van vroeger.

Omdat ons dieet "cola light" afraadt (doch niet verbiedt), heb ik sinds Nieuwjaar geen cola light (of andere koolzuurhoudende dranken) meer gedronken. Maar, dit weekend heb ik een uitzondering gemaakt op de 40ste verjaardag van mijn ex-man en gisteren op restaurant. We hebben de alcohol 100% gebannen uit onze voeding, maar een cola light zo nu en dan prikkelt de smaakpapillen toch wel aangenaam na een dag plat water en kruidenthee.

Al bij al dus een geslaagd culinair avond-uit, waarbij het amper opviel dat we aan het lijnen zijn, ook al moet ik erbij zeggen dat alles toch wel wat rijkelijker en vettiger was, dan wanneer ik thuis voor het eten zorg... En, ja, we hebben ook (tijdelijk) "verboden voedingsmiddelen", zoals het fruit gegeten...



Reacties

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Mein Name ist "Fibromyalgie" (Christa Lunkenbein)