Dag 1 + rookstopdag


Onze eerste dieetdag (tevens de 1ste werkdag van het nieuwe jaar) was best wel te doen. Geen honger gehad en zeker genoten van de 6 gezonde en lichte maaltijden.

We hadden reeds gelezen dat we hoofdpijn konden verwachten in de 1ste 2-3 dagen en dat is ook zo. Ook hadden we last van lichte verwarring, enige duizeligheid en het moeten zoeken naar de juiste woorden. Al deze ongemakken zouden zich wel moeten stabiliseren na die eerste dagen.

Bij Tim Torfs hebben we vandaag wel 2 flessen "toegestane" saladedressing gekocht, omdat "droge salade" niet zo lekker was en de dressing ook lekker is als sausje bij een stukje kip.
En, we kregen enkele flesjes mee, die lijken op sportdrank, waarvan we elke dag eentje mogen drinken, om voor wat afwisseling te zorgen tussen het liters water drinken door. Toch wel iets om naar uit te kijken de komende week. Want, binnen een week hebben we alweer ons volgende coachinggesprek, om te kijken wat de eerste resultaten van onze dieetinspanningen zijn.

Vandaag was ook onze "rookstopdag"! Want, in tegenstelling tot wat ik verkeerdelijk verkondigde, zou dus één enkele laserbehandeling moeten volstaan om te stoppen met roken. Waar ik het vandaan gehaald heb dat er meerdere sessies nodig zijn, weet ik niet. Maar, bij deze is dat dus ook weer rechtgezet: er is slechts één laserbehandeling, maar wel 9 weken begeleiding.

Ondertussen is het voor mij 4 uren geleden dat ik gerookt heb en het valt me best wel mee. De laserbehandeling zelf was volledig pijnloos en zelfs ontspannend en duurde ongeveer 20 minuten, schat ik. Diverse acupunctuurpunten werden met de softlaser behandeld en dit zou dan ervoor zorgen dat je de nicotine niet meer nodig hebt.

Zelf zie ik dat helemaal zitten, alleen wil mijn wederhelft nog graag zijn pakje sigaretten (waar nog 2 sigaretten in zaten) oproken... Ja, ik moet toegeven dat ik - als enorm routine-afhankelijk persoon - toch wel de routine van het roken een beetje mis. Maar, ik ben er vast van overtuigd in mijn opzet te stoppen met roken te slagen.

Morgen dag 2. Hopelijk nog even gemotiveerd en zonder de nood te roken...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Neen, ik kijk niet boos!

Liften zonder snijden

Mein Name ist "Fibromyalgie" (Christa Lunkenbein)